Algemene Voorwaarden Be Huólì Sport- en Vitaliteitstudio

Deze Algemene Leveringsvoorwaarden van Huoli Holding BV zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal Economische Raad en treden in werking per 1 januari 2018.

Algemene voorwaarden Huoli Holding BV.

Artikel 1 Definities

·     In deze algemene voorwaarden worden onderstaande termen met de daarnaast genoemde betekenis gebruikt, tenzij anders is aangegeven.

·     Opdrachtnemer: Be Huólì Sport- en Vitaliteitstudio (verder: Be Huólì);

·     Opdrachtgever:Cliënten van Be Huólì die door medewerker/ster van Be Huólì behandeld/getraind worden;

·     Opdracht:EMS/ spierstimulatie/ private training op afspraak of leefstijl coaching;

·     Locatie:Plaats waar behandeling of coaching op afspraak wordt uitgeoefend.

Artikel 2 Algemeen

1.     De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, opdrachten en overeenkomsten tussen Be Huólì en opdrachtgever(s),respectievelijk hun rechtsopvolger(s).

2.     Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op opdrachten met opdrachtnemer, waarbij derden betrokken worden.

3.     Als één of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden vervallen, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval overleg plegen om vervangende bepalingen overeen te komen, waarbij voor zover mogelijk van het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt uitgegaan.

4.     Be Huólì biedt gelegenheid tot behandeling op de als zodanig opgegeven locatie, tenzijonderling anders afgesproken. Van elke wijziging van de locatie wordt de cliënt terstond op de hoogte gesteld.

Artikel 3 Ter beschikking stellen van informatie en medewerking

Opdrachtgever verstrekt Be Huólì alle persoonlijke informatie die nodig zijn voor een goede uitvoering van de behandeling of coaching.


Artikel 4 Uitvoering van de opdracht

1.     Be Huólì voert de werkzaamheden uit in het kader van de opdracht, naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.

2.     Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat hij is uitgegaan vandoor opdrachtgever verstrekte onjuiste en/ of onvolledige informatie, tenzij de onjuistheid of onvolledigheid van degegevens hem bekend hoorden te zijn.

3.     Als is overeengekomen dat de opdracht in fasen zal worden uitgevoerd, kan opdrachtnemer de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren, opschorten totdat opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

Artikel 5 Wijzigingen/ annuleren afspraken geldigheid

1.     Cliënt maakt een afspraak met Be Huólì op locatie, via telefoon, online op de website of via de app. Be Huólì behoudt zich ten alle tijden het recht voor om een afspraak om wat voor reden dan ook te wijzigen of te annuleren.

2.     Afspraken kunnen gewijzigd of geannuleerd worden tot 24 uur voor de afspraak. Wordt de afspraak binnen 24 uur tot de afspraak gewijzigd of geannuleerd dan wordt de behandeling in rekening gebracht (credits afgeschreven).

3.     Indien de cliënt verhinderd is op de afgesproken datum en tijdstip op het praktijkadres aanwezig te zijn dient hij/zij Be Huólì hiervan onverwijld op de hoogte te stellen. Indien de klant verzuimd 24 uur voor de geplande afspraak geen bericht geeft dan wel niet opdaagt, wordt de behandeling / sessie in rekening gebracht.

Artikel 6 Abonnementen

1.     Abonnementen hebben een contracttermijn van 12 maanden en worden automatisch verlengd.

2.     Abonnementen hebben na 12 maanden een opzegtermijn van één kalendermaand. Opzeggingen dienen d.m.v. e-mail of schriftelijk te geschieden.

3.     Gemiste bezoeken kunnen uiterlijk 4 weken na het gemiste bezoek of gemiste bezoeken worden in gehaald binnen een actief abonnement/ betalende maand. Na een actiefabonnement of betalende maand vervalt dit recht.

Artikel 7 Prijzen

1.     Onze doorberekende prijzen zijn inclusief omzetbelasting (BTW).

2.     Wij behouden ons het recht voor om, als na de datum waarop de overeenkomst tot stand kwam, maar vóór de dag van levering, verhogingen in één of meer van de kosten factoren optreden, deze verhogingen aan de koper in rekening te brengen.

3.     Wij behouden onsook het recht om zo’n geval de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbindenzonder rechtelijke tussenkomst.

Artikel 8 Betaling

1.     Maandelijkse abonnementen worden betaald via automatische incasso.

2.     Automatische incasso’s die geweigerd of gestorneerd worden, worden verhoogd met € 10,00 administratiekosten.

3.     Verschuldigde termijnen kunnen ook via overboeking betaald worden.

4.     Bij ingebrekestelling van de verschuldigde betaling langer dan 2 weken is Be Huólì gerechtigd de toegang te weigeren.

Artikel 9 Symbiont Tec Suit

De cliënt huurt voor de uitvoering van de EMS sessies bij Be Huólì bij Symbiont een Symbiont Tec Suit voor een maandelijkse vergoeding. Symbiont is verantwoordelijk voor het verstrekken van het Symbiont Tec Suit en de behandeling van ruilen of vervangen van dit Symbiont Tec Suit.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

1. Indien zich bij de uitvoering van de overeenkomst onverhoopt een gebeurtenis voordoet, die tot aansprakelijkheid van opdrachtnemer leidt, dan is die aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot het bedrag dat onder de afgesloten aansprakelijkheidsverzekering is verzekerd.

2. In afwijking op artikel X.1 sluit opdrachtnemer iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit of (in)direct verband houdt:

-       Met de door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie van welke aard dan ook;

-       Met c.q. is te wijten aan het door de opdrachtgever niet opvolgen van een mondelinge- of schriftelijke instructie door of namens opdrachtnemer gegeven;

-       Met dan wel het gevolg is van de lichamelijke- of geestelijke gesteldheid van de opdrachtgever, indien deze door opdrachtgever niet aantoonbaar (tijdig) aan opdrachtnemer is medegedeeld.

3. Indien er, om welke reden dan ook, geen verzekeringsuitkering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tot bedrag dat opdrachtgever inrekening is gebracht, met als maximum € 2.000,00, behoudens in geval van opzet of grove schuld.

4. Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid voor indirect geleden schade, alsmede voor schade door ontvreemding van goederen van opdrachtgever uitdrukkelijk uit.

Artikel 11 Persoonsgegevens & Privacy

De cliënt voorziet de Be Huólì vóór de eerste training van alle gegevens, waarvan de Be Huólì aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De cliënt vult het online intakeformulier vooraf in. Be Huólì neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem. Be Huólì behandelt de vertrouwelijke gegevensvan de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Be Huólì zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.

Artikel 12 Regels in Be Huólì

1.     Cliënt dient zorgvuldig om te gaan met de eigendommen van Be Huólì.

2.     Bij het vermissen van handdoeken en/of andere eigendommen kunnen deze aan cliënt in rekening worden gebracht.

3.     De cliënt vertoont geen ongewenst en/of onzedelijk gedrag, niet naar andere klanten toe en niet naar werknemers van Be Huólì toe. Bij constatering hiervan zal Be Huólì de cliënt verzoeken Be Huólì te verlaten. In dit geval is Be Huólì wel gerechtigd de volledige behandelprijs te innen.

4.     Er mogen geen meegebrachte etenswaren of dranken worden genuttigd, bij constatering hiervan zal Be Huólì de cliënt hierop aanspreken.

5.     Het is uitdrukkelijk verboden om de apparatuur en studio op andere wijze te gebruiken dan waarvoor ze ontworpen zijn.

6.     Cliënt dient omgekleed op afgesproken tijdstip te verschijnen. Be Huólì behoudt zich het recht om de behandeling aan het einde van afgesproken tijdstip te beëindigen en extra kosten te berekenen bij overschrijding van de afgesproken tijd.

7.     Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de studio komt, mag deBe Huólì de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in Be Huólì aan komen kan Be Huólì de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium (credits) berekenen.

8.     Cliënten dienenten alle tijden de instructies gegeven door medewerkers van Be Huólì op te volgen. Cliënten die geen gehoor geven aan deze instructies kunnen de toegang geweigerd worden.

Artikel 13 Verkochte producten

Verkochteproducten kunnen niet geretourneerd worden.

Artikel 14 Overmacht

Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenisverhinderen, en die niet aan Be Huólì zijn toe te rekenen. Hieronder zullen(indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken) mede zijn begrepen: stakingen in andere bedrijven dan die van Be Huólì, epidemieën, een algemeen gebrek aan benodigde grondstoffen en andere voor het tot stand brengen van de overeengekomen prestatie benodigde zaken of diensten, niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden waarvan Be Huólì afhankelijk is en algemene vervoersproblemen. Tijdens overmacht worden de levering en andere verplichtingen van Be Huólì opgeschort.Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Be Huólì niet mogelijk is langer duurt dan 30 dagen zijn zowel Be Huólì als de afnemer bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval eenverplichting tot schadevergoeding bestaat.

Artikel 15 Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Be Huólì. Be Huólì moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Be Huólì de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.

Indien Be Huólì en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

Artikel 16 Rechtskeuze

Op elke overeenkomst tussen Be Huólì en de afnemer is Nederlands recht van toepassing.De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.